نحوه تدوین استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا

سئو محتوا

استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا

اگر به طور تصادفی محتوا تولید کرده اید ، امیدوارید و دعا می کنید که برخی از آنها در نهایت رتبه بندی شوند ، وقت آن است که دست به کار شوید و به یک استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا بهتر برای وب سایت خود رقم بزنید .

در اینجا سه مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی سئو محتوا  وجود دارد :

اهداف خود را برای سئو و بهینه سازی محتوا مشخص کنید

ابتدا اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا تجارت تعیین کنید. آیا به دنبال افزایش فروش از طریق وب سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات از سایت خود درآمد کسب می کنید و بنابراین فقط می خواهید بازدیدکنندگان را افزایش داده و خوانندگان را بازگردانید؟ اهداف شما تعیین می کند که باید بر چه نوع محتواهایی تمرکز کنید.

اگر در درجه اول سعی در فروش محصولات دارید ، تمرکز اصلی شما باید صفحات جذاب و آموزنده محصول باشد که برای جستجو بهینه شده اند. تمرکز ثانویه شما می تواند محتوای مفید وبلاگ باشد که زمان و نحوه استفاده از محصولات شما را نشان می دهد ، و پیوند به صفحات مربوطه (در صورتی که وبلاگ شما کاملاً تبلیغاتی نیست) بهتر است.

اگر سایت شما از یک مدل تبلیغاتی استفاده می کند و هدف جذب خوانندگان جدید از طریق جستجو است ، باید بر محتوای غنی (مانند مقالات طولانی مدت یا منابع ویدیویی آموزنده ، سرگرم کننده یا هر دو) تمرکز کنید.

مخاطبان خود را در نظر بگیرید

مخاطبان خود را بشناسید – نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود دریافت کنید. توسعه شخصیت های بازاریابی یا شخصیت هایی که نشان دهنده بازدیدکنندگان و مشتریان ایده آل سایت شما هستند را در نظر بگیرید. سپس به این فکر کنید که آن شخصها به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

به عنوان مثال ، اگر از یک وب سایت B2B استفاده می کنید که مدیران سطح C را هدف قرار می دهد ، ممکن است بخواهید کاغذهای سفید سطح بالا ایجاد کنید که بتوان آنها را بارگیری و ذخیره کرد تا بعداً بخوانید.

اگر کسب و کار شما نوجوانان و جوانان را هدف قرار می دهد ، ممکن است بخواهید بر روی به روزرسانی های مکرر با متن کمتر و تصاویر و فیلم بیشتر تمرکز کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از تلفن همراه بهینه شده است.

تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد سئو و بهینه سازی محتوا

در نهایت ، مدام در حال تجزیه و تحلیل سایت خود باشید. به طور مرتب سئو محتوا خود را تجزیه و تحلیل کنید . معیارهای خوب موفقیت  در نمایش صفحات ، پیوندها ، نظرات (در پست های وبلاگ و برخی از انواع دیگر محتوا) ، اشتراک گذاری اجتماعی (لایک فیس بوک ، توییت ها و غیره)

۷ مرحله ساده برای اجرای یک استراتژی سئو و بهینه سازی محتوای عالی

شرکت شما در حال بازسازی وب سایت خود است و شما مسئولیت سئو و تولید محتوا را بر عهده دارید. بسیار هیجان انگیز است ، رئیس شما به شما می گوید که شما مسئول بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز هستید. ناگهان ، پروژه دیگر چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسد. شما بهینه ساز سئو نیستید. شما سالها تجربه در زمینه سئو محتوا ندارید. احساس ترس می کنید

دست نگه دارید! چه باور کنید یا نه ، چه در حال تغییر ، بهبود یا شروع استراتژی سئو محتوا خود هستید ، اصول اولیه SEO چندان سخت نیست. در حقیقت ، آنها بیشتر فقط عقل سلیم هستند. من نمی توانم چیزی از خواننده های پاپ که در زمینه تخصص سئو فعالیت کرده اند یاد بگیرم. ما به این افراد نیاز داریم تخصص آنها فوق العاده ارزشمند است زیرا علم زیادی در زمینه SEO وجود دارد و با ادامه به روز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجو مانند گوگل ، دائما در حال تغییر است.

منظور ما این است که لازم نیست مدرک کارشناسی ارشد SEO داشته باشید تا مطمئن شوید وب سایت شما به خوبی برای ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک مناسب است.

۱- کلمه کلیدی خود را بیابید و بشناسید

اولین کار مهمی که طراحی سایت بازوب به شما پیشنهاد می دهد انجام دهید. بدون اینکه اطلاعات کافی از بازار مورد نظرتان و این که از چه کلمات کلیدی برای یافتن راه حل برای مشکلات تان استفاده کنید  ، نمی توانید کارزیادی انجام دهید. این امر نیاز به کمی تحقیق دارد. از کفش مشتری احتمالی محصول یا خدمات خود استفاده کنید. چگونه راه حلی برای مشکل خود پیدا می کنید؟ در موتور جستجوی خود چه چیزی را جستجو می کنید؟ به عنوان مثال ، اگر غذای سگ ارگانیک می فروشید ، احتمالاً مشتری احتمالی شما نگران سلامت سگ خود است. شاید سگش به غذا حساسیت داشته باشد و نگران مواد شیمیایی و محصولات جانبی موجود در بیشتر غذاهای سگ باشد. جستجو را شروع کنید. چه سایتهایی ظاهر می شوند؟ به کلمات به کار رفته در آن ها نگاه کنید.

غذای سگ

 

در سرچ “سگ آلرژی غذایی دارد” در بالا ، کلماتی مانند “حساسیت” ، “طبیعی” و “متعادل” نشان داده می شود. فراموش نکنید که درباره کلمات مرتبط مانند مترادف (thesaurus.com می تواند بهترین دوست شما باشد) و گروهی از کلمات فکر کنید. بازگشت به سگ ما با جستجوی آلرژی غذایی. شما می توانید عبارات کلیدی مانند “حساسیت غذایی” ، “رژیم غذایی طبیعی” ، “تغذیه کامل متعادل” و “فقط مواد طبیعی” را در نظر بگیرید.

۲. نوشتن مطالب با کیفیت بالا (به طور طبیعی)

نکته کلیدی سئو و بهینه سازی محتوا این است که از حس بازاریابی خود استفاده کنید و محتوای جذاب ایجاد کنید که برای بازار هدف شما ارزشمند باشد. محتوای ارزشمند شامل محتوایی است که به سوالات خریداران شما پاسخ می دهد ، بینش هایی را که می توانند از آنها استفاده کنند به آنها ارائه می دهد و آنها را آموزش می دهد تا بتوانند در کاری که انجام می دهند بهتر عمل کنند. در محتوای خوبی که ایجاد می کنید ، به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی مناسب به طور طبیعی استفاده کنید. سعی نکنید صفحات خود را پر کنید (به عنوان مثال بارها و بارها کلمات کلیدی را در سئو محتوا خود ، در متا تگ های خود ، در توضیحات Alt خود و غیره اضافه کنید) تا رتبه سایت خود را افزایش دهید.

این به رتبه بندی جستجوی شما کمک نمی کند (در واقع ، می تواند به آن آسیب برساند). اگر موتورهای جستجو شما را بگیرند (و این کار را می کنند زیرا ربات های آنها فوق العاده هوشمند هستند!) ، می توانند سایت شما را با کاهش رتبه یا حذف کامل سایت از فهرست خود جریمه کنند. به علاوه ، بازدیدکنندگان وب سایت شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد. چه کسی می خواهد همان کلمات را بارها و بارها بخواند: “آیا شما به دنبال غذای ارگانیک سگ هستید؟ اگر به دنبال غذای ارگانیک سگ هستید ، دیگر جستجو نکنید. وب سایت غذای ارگانیک ما بهترین مکان برای سفارش غذای ارگانیک سگ شماست. ” واقعیت را حفظ کنید – شما برای یک شخص می نویسید.

۳. از کلمات کلیدی در آدرس های صفحه وب سایت خود استفاده کنید

مطمئن شوید که لینک ها یا آدرس های صفحه خود را نادیده نمی گیرید زیرا برای SEO شما مهم هستند. اینجاست که تحقیق کلمات کلیدی شما مفید است. به عنوان مثال ، اگر صفحه ای درباره محصول تامین انرژی خورشیدی شما صحبت می کند ، آدرس اینترنتی آن صفحه باید محصولات / تامین انرژی خورشیدی باشد. بر روی رایج ترین و جستجو شده ترین کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید. اگر می خواهید بین “تامین انرژی خورشیدی” و “لیزینگ خورشیدی” تصمیم بگیرید ، یکی را با بالاترین رتبه جستجو انتخاب کنید.

چند روش سریع و آسان (و رایگان) برای بررسی رتبه بندی جستجو گوگل وجود دارد. یکی استفاده از Google AdWords Keyword Planner است. به سادگی کلمات کلیدی خود را وارد کنید تا از میزان محبوبیت آن ها در جستجو مردم مطلع شوید. همچنین می توانید از Google Trends ، که یک سایت واقعاً سرگرم کننده برای کاوش است ، استفاده کنید. کلمات کلیدی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا به سرعت کلمات کلیدی مورد علاقه را مشاهده کنید.

گوگل ترندز

۴. عنوان های صفحه را نادیده نگیرید

ایجاد عنوان های جذاب و جالب برای صفحات وب بسیار مهم است. مطمئن باشید که بازار مورد نظر شما را به دست می آورند. اگر اینطور نباشد ، مردم تمام مطالب فوق العاده زیر را نخواهند خواند. ما این پاسخ را داریم “چه چیزی برای من وجود دارد؟” برای بازدیدکنندگان من به من کمک می کند تا بر آنچه باید برجسته کنم تمرکز کنم. از خود بپرسید: آنها از محتوای این صفحه چه فایده ای خواهند برد و چرا باید به آنها اهمیت دهند؟ هنگامی که آن را میخکوب کردید ، عنوان خود را کوتاه کنید ، از کلمات قوی استفاده کنید و آن را زیبا کنید. همانطور که در حال ایجاد این عناوین جذاب هستید ، مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در عنوان (H1) و/یا زیر سر (H2) قرار دارد. با استفاده از مثال تامین انرژی خورشیدی در بالا ، H1 شما ممکن است “تامین انرژی خورشیدی آسان” باشد.

۵. برای قرار دادن کلمات کلیدی اضافی ، هر صفحه را مرور کنید

اکنون که محتوای باکیفیتی را ایجاد کرده اید که بازار هدف شما به آن نیاز دارد (و می خواهد) و دارای عنوان هایی است برای جلب توجه آنها و ترغیب آنها به مطالعه بیشتر هستید ، به عقب برگردید و همه چیزهایی را که نوشته اید مرور کنید. در بررسی خود ، به دنبال مکانهای اضافی باشید که می توانید به طور طبیعی کلمات کلیدی را در آنها قرار دهید.

آیا می توانید یک جمله را به کلمه کلیدی تبدیل کنید؟ به عنوان مثال ، در صفحه ای در مورد اتوماسیون بازاریابی ، “شناسایی بهترین مشتریان و تبدیل بیشتر” را می توان به “اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا بهترین مشتریان را شناسایی کرده و بیشتر تبدیل کنید” تغییر کند. همچنین ، در نظر بگیرید که آیا می توانید با افزودن یک کلمه در مقابل کلمه کلیدی ، یک عبارت کلیدی ایجاد کنید؟ اگر جمله ای در مورد “کمپین های بازاریابی” داشته باشم و “اتوماسیون بازاریابی” کلمه کلیدی صفحه من باشد ، “خودکار” را به “کمپین های بازاریابی” اضافه می کنم. چندین بار بازبینی انجام دهید. شاید تعجب کنید که چه فرصت هایی را در اولین و حتی بار دوم از دست می دهید.

۶. بهبود تجربه کاربری

این موضوع فراتر از محتوای وب سایت است ، اما تجربه خوب کاربر در رتبه بندی قوی SEO بیشتر و بیشتر اهمیت می یابد. به گفته روبرت بریس در وبلاگ خود سه اصل UX که به وب سایت شما کمک می کند وظایف خود را به درستی انجام دهد ، “در دو سال گذشته ، گوگل پیشرفت کرده است تا بر سایت هایی که تجربه کاربری با کیفیتی را در سیستم عامل ها و دستگاه ها ارائه می دهند ، تأکید بیشتری داشته باشد. اگرچه عوامل رتبه بندی سنتی هنوز نقش اصلی را ایفا می کنند ، اما بهینه سازی موتورهای جستجو به طور فزاینده ای در حال بهینه سازی کاربران است. ” بنابراین ، با توسعه دهندگان وب خود کار کنید تا مطمئن شوید که حرکت در وب سایت شما آسان و بصری است و هر لینک به درستی کار می کند و بازدیدکنندگان شما را به اطلاعات بعدی مورد نظرشان می رساند.

۷. استخدام کارشناس یا متخصص سئو

همانطور که قبلاً گفتیم ، SEO اولیه عمدتا عقل سلیم است. با این حال ، اگر می توانید هزینه آن را بپردازید ، عاقلانه است که از یک متخصص سئو استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت شما واقعا سئو و بهینه سازی محتوا شده است. یک مشاور یا آژانس سئو می تواند سایت شما را بررسی کرده و نحوه عملکرد آن را در برابر مهمترین کلمات کلیدی شما بررسی کند. آنها فهرست اولویت بندی شده ای از اقلام را در اختیار شما قرار می دهند که به شما کمک می کند سایت خود را به سطح بعدی برسانید.

در اینجا یک نکته عالی وجود دارد: لازم نیست که یک متخصص SEO حرفه ای باشید تا مطمئن شوید که وب سایت شما به خوبی برای موتورهای جستجوی قابل رویت است. به سادگی از عقل سلیم و هفت نکته ساده که در بالا بیان شد استفاده کنید.

سئو و بهینه سازی محتوا

استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا چیست ؟

استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا فرآیند سازماندهی محتوای یک وب سایت بر اساس موضوع برای بهبود احتمال ظاهر شدن در نتایج جستجو است. اساساً، این فرآیندی است که شما برای به حداکثر رساندن فرصت برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو دنبال می کنید.

داشتن یک استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود بمانید. به جای اینکه فقط چیزی را ایجاد کنید که فکر می کنید مردم به دنبال آن هستند، استراتژی شما تضمین می کند که محتوایی را ایجاد می کنید که مردم به دنبال آن هستند.

برای بازاریابی محتوا، استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا بخش مهمی از پازل است، زیرا محتوای شما در وهله اول چگونه دیده می شود، به خصوص در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP). اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد، ربات های موتورهای جستجو برای فهرست کردن سایت شما، شناسایی حوزه اختیارات شما و رتبه بندی صفحات سایت شما کار سخت تری خواهند داشت.

استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا موبایل

سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه‌ سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت و سایت شما در دستگاه‌های تلفن همراه است، بنابراین آنها می‌توانند تجربه مشابهی داشته باشند و ارزش مشابه مرورگرهای دسکتاپ را دریافت کنند.

بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است، زیرا گوگل  اول ایندکس موبایل را انجام می دهد. این بدان معناست که به جای ایندکس شدن در یک سایت دسکتاپ، الگوریتم از نسخه موبایل سایت شما در هنگام نمایه سازی و رتبه بندی صفحات برای SERP ها استفاده می کند. علاوه بر این، ۶۱ درصد از جستجوهای گوگل در ایران در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. بنابراین، با در نظر گرفتن همه موارد، استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا شما بدون اولویت بهینه سازی موبایل بی اثر خواهد بود.

در حالی که این یک موضوع مجزا نیست، ملاحظات متمایزی برای سئوی موبایل وجود دارد مانند نظارت بر سرعت صفحه، طراحی سایت واکنش‌گرا، سئو محلی ، و ایجاد محتوای با کیفیت، صرف نظر از دستگاهی که در آن مشاهده می‌شود.

استراتژی تولید محتوای سئو شده

  1. فهرستی از موضوعات تهیه کنید.
  2. فهرستی از کلمات کلیدی های بلند را بر اساس موضوعات مورد نظر تهیه کنید.
  3. برای هر موضوع صفحاتی بسازید.
  4. یک وبلاگ راه اندازی کنید.
  5. یک برنامه منظم برای وبلاگ نویسی ایجاد کنید.
  6. یک برنامه ریزی لینک سازی ایجاد کنید.
  7. عکس ، فیلم ، تصویر را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید.
  8. در مورد اخبار سئو و بهترین شیوه ها به روز باشید.
  9. موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.

۱-فهرستی از موضوعات تهیه کنید

کلمات کلیدی در قلب سئو قرار دارند، اما آنها دیگر اولین قدم برای دستیابی به رشد ارگانیک نیستند. در عوض، اولین گام این است که فهرستی از موضوعاتی که می‌خواهید محتوایتان به آنها بپردازد تهیه کنید.

برای شروع، فهرستی از حدود ۱۰ کلمه و اصطلاح مرتبط با محصول یا خدمات خود را تهیه کنید. از یک ابزار SEO (ابزار کلمات کلیدی گوگل، Ahrefs، SEMRush یا GrowthBar برای تحقیق در مورد این کلمات، شناسایی حجم جستجوی آنها استفاده کنید.

با انجام این کار، شما این موضوعات را با کلمات کلیدی پرطرفدار مرتبط می‌کنید، اما پست‌های وبلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص نمی‌ دهید.

با استفاده از حجم جستجو و رقابت به‌ عنوان اندازه‌ گیری، می‌توانید فهرستی از ۱۰ تا ۱۵ کلمه کلیدی کوتاه را ایجاد کنید که مرتبط با کسب‌ وکار شما هستند و توسط مخاطبان مورد نظر شما جستجو می‌شوند. سپس، این لیست را بر اساس حجم جستجوی ماهانه رتبه بندی کنید.

هر یک از کلمات کلیدی که شما شناسایی کرده اید، ستون نامیده می شوند، و به عنوان پشتیبان اصلی برای یک خوشه بزرگتر از کلمات کلیدی طولانی عمل می کنند، که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

۲-فهرستی از کلمات کلیدی های بلند را بر اساس موضوعات مورد نظر تهیه کنید

در طی این مرحله شما شروع به بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص می کنید. برای هر ستونی که شناسایی کرده اید، از ابزار کلمه کلیدی خود برای شناسایی ۵ تا ۱۰ کلمه کلیدی دم بلند استفاده کنید که عمیق تر به کلمه کلیدی موضوع اصلی می پردازند.

به عنوان مثال، ما به صورت مرتب محتوایی برای سئو ایجاد می کنیم، اما کسب رتبه خوب در گوگل برای یک موضوع محبوب تنها با این نام اختصاری دشوار است. ما همچنین مشکل رقابت با محتوای خود را با ایجاد صفحات متعددی داریم که همگی دقیقاً یک کلمه کلیدی دارند و احتمالاً همان SERP ها را هدف قرار می دهند. بنابراین، ما همچنین محتوایی را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد یک استراتژی SEO (که اکنون در حال خواندن آن هستید) و سایر موضوعات فرعی در بستر SEO ایجاد می کنیم.

این به کسب‌ وکارها کمک می‌کند تا افرادی را جذب کنند که علایق و نگرانی‌های متفاوتی دارند و در نهایت نقاط ورودی بیشتری را برای افراد علاقه‌مند به آنچه ارائه می‌دهید ایجاد می‌کند.

از کلمات کلیدی بلند خود برای ایجاد پست های وبلاگ یا صفحات وب استفاده کنید که موضوعات خاصی را در ستون هایی که انتخاب کرده اید توضیح می دهد. با هم، همه کلمات کلیدی دم بلند شما یک خوشه در اطراف یک موضوع ستون ایجاد می کنند. الگوریتم های موتورهای جستجو به روابط بین خوشه ها بستگی دارد تا کاربران را با اطلاعاتی که به دنبال آن هستند مرتبط کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز دارید؟